Wednesday 19 July 2023

Perjalanan dengan Al-Quran, Ramadan 1443H - Muharram 1445H (093)

Now 1445H, these posts menguatkan keyakinan saya pada kesan yg dikatakan "kata-kata itu doa." Alhamdulillah, Allah tepiskan rasa give up untuk mendekati Al-Quran, dari tahun ke tahun. It's a very long process, but don't ever underestimate a process.

Tahun 1443H, ibarat membuka pintu yg dah lama terkunci. On that year, saya rasa saya gagal sbb KPI yg saya letak ni ibarat tak capai 20% pun kalau diikutkan kemampuan. After Ramadan, mmg rasa down sbb post 'benda' yg kita tak buat atau tak betul-betul serious utk buat.
Kata ustaz dalam kelas tasawuf, dengan Al-Quran ni buatlah apa saja, sama ada baca dlm hati, melihatnya, baca dengan lafaz, mentadabburnya, menghafaznya, dan banyak lagi, semua akan dapat pahala dan ganjaran di sisi Allah.

Tidak memadai dengan itu, selain dapat pahala, malah memberi kesan kebaikan dan mendalam kepada kita baik rohani, emosi, mental, fizikal, cara kita berfikir, hubungan keluarga, dan sebagainya yg tidak tersebut di sini.
Syukur pada Allah🤍
Catatan,
MimRa
[01 Muharram 1445H]

No comments:

Post a Comment

Kes Bunuh Di Malaysia Meningkat (CG003)

#tanyaapahariini #chatgpt "Kenapa kebelakangan ini ramai orang berani membunuh di Malaysia" Masalah peningkatan jenayah, termasuk ...