Sunday 14 April 2024

Persediaan ADMY Bhg.1 (121)

Bismillah. Disingkatkan mukaddimah bagi entri pada kali ini, Alhamdulillah saya telah mendapat tawaran sebagai Pelatih Akademi Daie Muda Yadim 2024. Bermakna, InsyaAllah saya akan kembali bermukim di Institut Latihan Dakwah Yadim (INDAH) selama tiga (3) bulan lagi pada pertengahan tahun ini.

Pelbagai persediaan perlu dilakukan agar apabila tiba saatnya nanti, saya telah bawa bekalan yang mencukupi. Antaranya adalah mempersiapkan bekalan buku-buku rujukan untuk dirujuk atau diulang-ingati. Hal ini kerana, berdasarkan pemerhatian saya selama lima (5) hari ujibakat yang lepas, saya belum menemukan sudut rujukan seakan-akan perpustakaan yang boleh menjadi tempat sandaran tatkala saya menemukan kebuntuan fikiran.

Persediaan ADMY Bhg.1: Buku-buku di kampung

Memandangkan malam ini dijangka malam terakhir saya berada di kampung, saya telah memilih buku-buku di dalam gambar di bawah ini untuk dibawa bersama. Buku-buku yang bertemakan dakwah, pemuda dan umat, serta muslimah.


Setiap buku ini ada objektif pemilikannya yang tidak dapat saya selitkan pada entri kali ini. Mungkin kalian boleh meneka?

Sekian.

Catatan,
MimRa 

[06 Syawal 1445H]
Isnin, 15.04.2024

No comments:

Post a Comment

Kes Bunuh Di Malaysia Meningkat (CG003)

#tanyaapahariini #chatgpt "Kenapa kebelakangan ini ramai orang berani membunuh di Malaysia" Masalah peningkatan jenayah, termasuk ...