Wednesday 17 April 2024

Persediaan ADMY Bhg.2 (122)

Pada cuti raya yang lepas, menyentuh tentang persiapan sesi latihan nanti, selain perihal pakaian, kakak saya bertanyakan saya tentang alat solek atau dikenali sebagai make-up. Dipanjangkan cerita, saya memang sudah lama tidak mengenakan alat solek di muka melainkan rutin penjagaan muka yang sekadarnya serta mengenakan sedikit gincu bagi tidak menampakkan muka yang tidak berwarna (pucat/lesu). 

Persediaan ADMY Bhg.2: Alat Solek

Tanpa sempat saya membalas, kakak saya terus memberitahu bahawa dia berkenan dengan dua produk keluaran D'Herbs dan berhasrat untuk membelikan untuk saya sempena penglibatan saya di akademi nanti. Dijangkakan bahawa para pelatih akan perlu "menunjukkan muka", oleh itu sesuailah pada waktunya untuk saya kembali mengadakan kelengkapan alat solek yang sederhana mencukupi.

Sehubungan itu, izinkan saya merakamkan penghargaan kepada kakak saya itu dengan menampilkan di sini dua alat solek itu sekaligus sebagai bahan tatapan suatu hari nanti.

Taraa..!
        
Sekali dengan butiran di kotak saya muatkan di sinii, mudahlah untuk saya rujuk semula khasiat dan cara penggunaannya nanti. Pesan kakak saya itu, untuk membersihkan bahan-bahan ini bagi tujuan berwuduk atau taharah yang lainnya, disarankan untuk menggunakan wet tissue kerana lebih mudah ditanggalkan berbanding hanya berharap kepada pencuci muka sahaja.

Siapa tahu, suatu hari nanti ada yang tertanya-tanya tentang kelainan corak di muka, barangkali disebabkan dua bahan di atas ni lah. Hehe.

InsyaAllah, andai ada kesempatan waktu dan pertambahan alat solek, mungkin saya boleh adakan siri kedua tentang tajuk entri kali ini. Menarik, bukan? Dalam kelihatan duniawi, kita ada pedoman ukhrawi.

Wallahu'alam.

"Hidup indah dengan Islam"

Catatan,
MimRa.
[08 Syawal 1445H]
Rabu, 17.04.2024.

No comments:

Post a Comment

Kes Bunuh Di Malaysia Meningkat (CG003)

#tanyaapahariini #chatgpt "Kenapa kebelakangan ini ramai orang berani membunuh di Malaysia" Masalah peningkatan jenayah, termasuk ...